Az önbizalomra építünk egy egész napos tréninget, mégis szeretnénk most ennek fontosságát kicsit kiemelni, nem csak promóciós céllal. Az otthoni bezártság idején hajlamosak vagyunk elmélyülni a negatív gondolatokban, amely mind a munkánkra, mind a magánéletünkre is kihathat. Így nézzük hát meg, mi is az az önbizalom és mit tehetünk azért, hogy mindezt fenntartsuk?

Jill Wellington képe a Pixabay -ről.

A magabiztosság az önismerettel kezdődik. Ha tudod a saját gyengeségeidet és erősségeidet, akkor egy reális képet kapva magadról tudod majd, hogy mik azok a tevékenységek, amikkel foglalkoznod kell. Ha jól rajzolsz, akkor valószínű nem a jogi egyetem lesz számodra a megfelelő. A példánk kisarkított, de ha olyannal foglalkozol, amiből kevés pozitív visszacsatolás érkezik, akkor mind a motivációd, mind az önmagadba való hited megrendül. Pedig csak egy logikus döntés lett volna korábban a művészeti egyetemre való jelentkezés…

Persze tudjuk, hogy a külső tényezők sokszor nem engedik meg azt, amiről fent írtunk. Ezért érdemes kicsiben elkezdeni. A magabiztosság alappillére a teljesítmény. Kisebb-nagyobb célok elérésekor az önbizalmunk növekszik. Ez egy biológiai folyamat, ami stimulálható is. Tűzz ki napi, 2-3 napi, heti célokat, lehetnek aprók is akár. Minden egyes apró cél teljesülése egy kis puzzle darabka lesz az önbizalmad kirakósában, annyi különbséggel, hogy ezt mindig építgetned kell. Hidd el, amilyen egyszerű tipp, olyannyira működik.

Ahogy haladsz a kitűzött célokkal, úgy kell folyamatosan számot is vetned, megnézned miképp is haladsz ezekkel. Ha tudod akár számszerűsítsd! Ha például a nagyobb céljaid egyike a vállalkozásod következő szintre juttatása, a sok kisebb céllal fokozatosan haladva akár a havi bevételeiden láthatod, hogy miképp is halad ez a fejlődés, reális alapokat adva a további teendőkhöz, na és a saját önbecsülésedhez.

A mentális egészségünk elengedhetetlen része a fizikális egészség is. Törekedj arra, hogy eddz, mozogj vagy bármilyen ehhez köthető tevékenységet végezz rendszeresen is. Ez nem csak az egészségednek vagy a külsődnek tesz jót, sőt, most nem is ezek miatt említjük! A sportolás, a jó kondi javítja a memóriánkat, fokozza a koncentrációs képességünket, segít a stressz kezelésében, sőt, a depresszióra is szuper ellenszer! Arról nem beszélve, hogy sokaknak a legjobb ötletei is sportolás közben jönnek. Mi kell még?

Ugyan hosszasan tudnánk még írni ezt a cikket, de a fentieken kívül még egy dolgot szeretnénk most megemlíteni. Ez pedig nem más, mint mások véleménye. Röviden: senkit sem érdekel.
Az életedről, a céljaidról, a vágyaidról, bármiről, ami hozzád köthető egy embernek van 100%-os információja: neked. Senki más nem tud tehát reális véleményt alkotni, ellenben könnyen lehúzhatják a kedvedet és a motivációdat, amennyiben hallgatsz rájuk. A te életedről beszélünk, így az irányítás is a tiéd!

Vedd hát magadhoz ezt a pár tippet és törekedj rá, hogy minél könnyebben és hamarabb elsajátítsd őket!