A kialakult helyzetben sokan kényszerülünk otthoni munkavégzésre. Ez lehet átok és ajándék is egyaránt, kezdetben sokkal inkább átok. Biztos lehetsz benne, ha tévézés közben dolgozol, családod mellől is a főnököd vagy az ügyfeled aktuális nyűgje jár a fejedben, neadjisten már reggel alig várod, hogy elteljen végre ez a nap is, akkor bizony jó úton haladsz a kiégés felé. Gerd Altmann képe a Pixabay -ről Ezt már csak azért is érdemes elkerülni, mert a bezártság idején is megannyi teendőnk van, ugyan úgy figyelnünk kell(ene) a mentális és fizikai egészségünkre is, azaz a teljes motiválatlan tengődés hosszabb távon biztosan nem fog jót tenni.

Merre indulj el tehát?

Mindenképp érdemes első körben megfigyelni önmagunkat. Miképp változik a munkavégzésünk? Produktívabbak vagyunk? Mikor, milyen körülmények között? Mik terelik el a figyelmünket, illetve mi kell ahhoz, hogy koncentráltan tudjunk dolgozni? Ezek tudatában a napi rutinjaidat újra tudod picit írni, magaddal szembeni elvárásaidat pedig újra értelmezni.

Fontos, hogy próbáld valamennyire behatárolni otthon is a munkaidődet. Hihetetlenül szét tud csúszni az ember, ha nem szab saját magának határokat, így mindenképp az előbbi kérdésekre adott válaszok és az otthoni körülményekre való tekintettel, találd meg mi azaz időszak, ami számodra a legideálisabb. Ezen időszakon belül pedig érdemes a koncentrált munka és a fellélegzés egyensúlyát is megtalálnod, erre az egyik legjobb eszköz a pomodoro technika.

A munkához köthetően már csak egy valami marad hátra: tedd mindezt kézzelfoghatóvá és jutalmazd magad. Apróságok, már egy check-list is sokat segít, ahogy látod gyűlni a teendők mellett a pipákat. Az Önbizalom vagy amit takartok tréningünk során is nagy hangsúlyt fektetünk erre, hisz a motivációnk egyik alapköve, hogy lássuk az idő és energiabefektetésünk eredményeit.

Innentől pedig már csak a szabadidődet kell jól kihasználnod. Ilyenkor szakadj ki teljesen a munkából, zárd le az ehhez köthető weboldalakat, applikációkat/programokat, ha teheted még a gépet is kapcsold ki, halkítsd le a telefonod értesítéseit, aztán pedig merülj bele egy jó könyvbe, foglalkozz barátaiddal/rokonaiddal, vagy csak dőlj hátra egy jó film előtt. Ha foglalkozol önmagaddal, megtalálod a megfelelő egyensúlyt a munkád és a magánéleted között az nem csak a karantén időszaka alatt lesz hasznos. Mindenképp foglalkozz ezzel, gyakorolj és fejlődj!